świąteczny

Rotator

czwartek, 21 kwietnia 2016

"Basia i wolność" - Z. Stanecka, M. Oklejak - recenzja - Egmont

3 maja 1791 roku została uchwalona konstytucja formułująca podstawowe zasady ustroju Rzeczpospolitej i regulująca strukturę organizacyjną naszego państwa oraz prawa i obowiązki obywateli. W tym roku obchodzimy 225 rocznice tego wydarzenia. Z tej okazji pojawiła się kolejna książka o mojej i Wiki ulubienicy: "Basia i wolność". 
Tylko nie przestraszcie się tego mojego wstępu, Basia żadnymi datami nie rzuca i nie wymaga by przedszkolaki się ich uczyły ;) To jest książka o wolności i zasadach.


W sobotni poranek Tata Basi obwieścił, że zabiera rodzinę na wystawę. Basia jednak wolała oglądać w domu film. Dziewczynka tak długo stawiała opór, aż usłyszała z ust mamy, że zjedzą obiad na mieście. W drodze do muzeum Basia i Janek, ze względu na swoje zachowanie, byli ciągle napominani: "Nie wolno hałasować w środkach komunikacji publicznej!", nie można się tarzać w zaspach, nie można się ślizgać w muzeum, ... W końcu dzieci stwierdziły: "Nic, tylko nakazy i zakazy ...". I tak o to, wśród koron i złotych monet, Tata zaczął tłumaczyć, czym jest wolność i po co są zasady.


"Nie zakazy, tylko zasady - powtórzył Tata. - One nie są po to, żeby zabierać wolność, tylko pomagać nam żyć ze sobą."


"Basia i wolność" to kolejna już część przygód małej dziewczynki, ulubienicy wielu dzieci. Napisana jest prostym językiem, a jej główny temat, czyli jak się mają zasady do wolności, został wytłumaczony na przykładzie króla, tak by łatwiej było go zrozumieć młodym czytelnikom. "Basia i wolność" nawiązuje do historii w zasadzie tylko kilkoma zdaniami, jednak jej lektura, może być okazją do rozwinięcia tematu, szczególnie z dziećmi, które już zaczęły chodzić do szkoły.  Książka jest bardzo ciekawa i myślę, że tak jak i pozostałe tytuły z serii spodoba się dzieciom. 


Wydawnictwo Egmont
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 24
Kategoria wiekowa: 3+
Link do książki na stronie wydawcy









Za książkę dziękuję




8 komentarzy :

  1. Cała seria książek o Basi, świetne są :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie:) i chyba już na każdy temat jest książka z Basią w roli głównej:)

      Usuń
  2. Też postanowiłam się na nią skupić ze względu na tematykę i muszę przyznać, że też bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. :) i kolejna osoba potwierdzająca, że Basię warto mieć :)

      Usuń
  4. ooo nie wiedziałam że taka część powstała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miło mi, że ode mnie się powiedziałaś :)

      Usuń

Bardzo mi miło, że odwiedziłaś/eś mojego bloga :) jeszcze milej mi będzie jak zostawisz kilka słów komentarza :) Zapraszam do kolejnych odwiedzin :)