świąteczny

Rotator

niedziela, 28 lipca 2013

Sałatka z ogórków w słoiki na zimę

W piątek musiałam zostać z Wiki w domu. Wykorzystałam ten czas i przygotowałam sałatkę z ogórków na zimę. Roboty było sporo, ale w zimę miło będzie do obiadu wyciągnąć taki słoiczek :) 

Składniki:
 4 kg ogórków
0,5 kg cebuli
0,5 kg papryki
0,5 kg marchwi
1/2 szkl. cukru
1 szkl. octu
pieprz, sól, czosnek - do smaku

zaprawy na zimę

Ogórki obieramy (tak było w przepisie, który mam nie pamiętam skąd, ale ja robiłam już kiedyś ze skórką i też dobre były) kroimy w plasterki, paprykę w paseczki, cebulę w pół-talarki, marchew trzemy na tarce o grubych oczkach, czosnek drobno siekamy.

Wszystko ze sobą mieszamy - do tego przyda nam się duuuża miska, chyba, że pół porcji zrobimy - przyprawiamy i zostawiamy na jakieś 5-6 godzin. W między czasie ocet mieszamy z cukrem i zagotowujemy. Dodajemy do leżakującej sałatki.

zaprawy na zimę

Po tych powiedzmy 6 godzinach (jest to czas umowny, moja sałatka leżakowała w lodówce przez całą noc) sałatkę nakładamy wraz z sokiem do słoików, na wierzch wlewamy do każdego z nich po łyżce oleju, zakręcamy i  gotujemy przez 15 min. żeby się zamknęły. 

Ja zagotowane słoiki, mamy zwyczajem, zapatulam jeszcze w koc i tak w tym kocu sobie stoją, aż spokojnie ostygną.

Przy takiej ilości octu, nie jest on mocno wyczuwalny w sałatce, więc jak ktoś woli jak zaprawa jest mocno octowa, to trzeba zwiększyć odpowiednio jego ilość.

A Wy jakie sałatki z ogórków robicie w słoiki?

47 komentarzy :

  1. Ja już zrobiłam ogórki kiszone,korniszony,ogórki z papryką i z koprem na słodko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesteś blogującą mamą, więc weź udział w KONKURSIE, robiąc to co lubisz:
    http://beticco-baby.blogspot.com/2013/07/konkurs.html

    Do wygrania konik na biegunach dla Twojej pociechy!

    OdpowiedzUsuń
  3. My robimy kiszone, ale taka też z pewnością smaczna:)

    OdpowiedzUsuń
  4. U nas zawsze korniszony, z curry i sałatka szwedzka :D ale Twoja sałatka wygląda kusząco :>

    OdpowiedzUsuń
  5. ja się w tym roku przymierzam do sałatki. Do tej pory królowały u mnie korniszonki, z musztarda i kiszone

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziś zrobiłam tę sałatkę...na pewno będzie pyszna sądząc po wyglądzie i zapachu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak już spróbujesz to daj znać czy Ci smakuje :)

      Usuń
  7. Zabieram się jutro do wykonania sałatki :)
    Ile słoików wykonam z tej porcji? Chodzi mi o słoiki pół litrowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przepraszam, wydawało mi się, że odpowiadałam na Twój komentarz, hmm

      Usuń
    2. 9 - 10 półlitrowych słoików

      Usuń
  8. Bardzo mi spasowała ta sałatka i już sobie ogórki posiekałam.
    Wprawdzie unikam przetworów z octem, ale myślę, że coś dla przeciwwagi dla ogórków kiszonych się przyda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będzie smakowała :)

      Usuń
    2. A gdyby zrezygnowała z marchewki.

      Usuń
    3. spróbuj, myślę, że ona bardziej dla wyglądu niż dla smaku jest :)

      Usuń
    4. ja dodaję jeszcze posiekaną natkę pietruszki, pychotka

      Usuń
    5. W tym roku zrobiłam z marchewką i właśnie będę wkładać do słoików...to świetny przepis.
      Pozdrawiam serdecznie...

      Usuń
  9. U nas się robi inną sałatkę z ogórków na zimę. Ale ten przepis też muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. A ogórek jaki dlugi wąż czy male gruntowe ???

    OdpowiedzUsuń
  11. A ogórek jaki dlugi wąż czy male gruntowe ???

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam. Pysznie wygląda i napewno pysznie smakuje. Właśnie zrobiłam i dochodzi w lodówce, a jutro w słoiki I zimą mniam mniam.

    OdpowiedzUsuń
  13. też ją robiłam mam nadzieję,ze się nie zawiodę i będzie smakowała.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten ocet z cukrem to dodajemy jeszcze wode czy tylko ten ocet z cukrem gotujemy. Przepraszam za pytanie ale jestem poczatkujaca w robieniu takich salatek.-:)

    OdpowiedzUsuń
  15. A ja dodaję do tych składników cukinię jest pyszna

    OdpowiedzUsuń
  16. Super opisujesz swoje przepisy

    OdpowiedzUsuń
  17. A zalewę dodajemy gorącą, czy przestudzoną do ogórków?

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam pytanie. Czy można użyć octu jabłkowego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie robiłam z octem jabłkowym, więc nie wiem :)

      Usuń
  19. Ja robię podobną sałatkę,dodaje jeszcze zielone pomidory i oczywiście kurkume 😋

    OdpowiedzUsuń
  20. Robiłam ją już dwukrotnie, pychota. Ile ja się naszukałam tego przepisu w tym roku, mama dała zamówienie i musiałam robić ponownie :) dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy zalewę wlewamy ostudzoną cz gorącą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja wlewam gorącą, ale myślę, że zimna też mogłaby być

      Usuń
  22. Do tej pory robiłam sałatkę czosnkową, a ta spodobała mi się i z wyglądu ,i z przepisu, dlatego właśnie posiekałam składniki, przyprawię i rano dokończę dzieła, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. A słoiki odwracamy po ugotowaniu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście nigdy nie odwracam słoików do góry dnem

      Usuń
  24. A czy bez octu tez wyjdzie salatka ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmm chyba nie bardzo bez octu
      ale nie próbowałam nigdy, więc tak na prawdę to nie wiem :)
      Ocet dodaje smaku, więc ja bym z niego nie rezygnowała

      Usuń
  25. Ten przepis jest super tylko ja zagotowuje 1 szkl octu 1 szkl oleju 1szkl cukru 3łyżki soli 1łyżka pieprzu.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że odwiedziłaś/eś mojego bloga :) jeszcze milej mi będzie jak zostawisz kilka słów komentarza :) Zapraszam do kolejnych odwiedzin :)