świąteczny

Rotator

wtorek, 23 lipca 2013

"Biuro detektywistyczne Lassego i Mai. Tajemnica złota" Martin Widmark, Helena Willis - recenzja

http://lubimyczytac.pl
Wydawnictwo Zakamarki
Data wydania: 2012
Ilość stron: 92
ISBN: 97883-60963-86-9
kategoria: literatura dziecięca









"Tajemnica złota" to książka o Lasse i Mai, którzy prowadzą małe biuro detektywistyczne w miasteczku Valleby. Pewnego dnia, ze skarbca banku znika 250 kg czystego złota, a jego pracownicy stają się zakładnikami złodziei. Porwanym z pomocą przychodzą mali detektywi.


Jak złodziejom udało się wynieść taką ilość złota nie otwierając drzwi do skarbca i omijając kamerę? Jak skończy się ta historia? Czy detektywi uratują porwanych ludzi i odzyskają złoto? O tym musicie przekonać się sami :) 


"Tajemnica złota" to kryminał dla dzieci. Dzięki wskazówkom w fabule dziecko może rozwiązać zagadkę razem z detektywami. Książka jest bardzo wciągająca, napisana prostym językiem. Długość książki jest odpowiednia dla dzieci. Młody czytelnik, ćwiczący swoją umiejętność czytania nie zmęczy się nią, ani nie znudzi, bez problemu dotrze do końca i będzie chciał przeczytać kolejny tom książki.  Litery są duże, ilość tekstu na stronie nie przeraża, jest sporo ilustracji. 


Książki z serii "Biuro detektywistyczne Lassego i Mai" od kilku już lat utrzymują się w czołówce listy bestsellerów literatury dziecięcej w Szwecji. Czy polskim dzieciom też podoba się ta seria? Myślę, że tak :) Świadczy o tym choćby fakt, że Pani w księgarni poproszona o wskazanie najbardziej lubianych książeczek dla dzieci wytypowała właśnie te. Chwilę później do półki z tymi książeczkami podbiegła dziewczynka z radosnym okrzykiem "Mamo, ja chcę o detektywach ... "

Książki z cyklu "Biuro detektywistyczne Lassego i Mai" przeznaczone są dla dzieci powyżej 6 roku życia. Jeżeli chodzi o górną granicę myślę, że takiej nie ma :)



Przypominam, że książkę możecie wygrać w moim konkursie szczegóły znajdziecie TU

12 komentarzy :

  1. fajna! trzeba poszukać coś takiego ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam kryminały skandynawskie, szwedzkie dla dorosłych,a tu taka wersja mini ;) Super !

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajna książka. Rozwija myślenie u dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kapitalne ilustracje, a i jak widzę treść również zasługuje na uwagę.

    OdpowiedzUsuń
  5. dzięki za życzenia :)

    a z tym dymem... to miałam niezłego stracha! myślałam, że mi się samochód całkiem zapali...

    feeria

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja zapomniałam o książkach, coś ostatnio nie mam natchnienia:(

    OdpowiedzUsuń
  7. super! uwielbiam takie książeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam. Jak na razie zakupiłam tylko jedną z książek "tajemnica pływalni". w książce napotkałam się na wątek miłości obu kobiet. Nie jestem przeciwniczką homoseksualizmu ale dlaczego małe dzieci mają się z tym stykać w takiej fajnej książce. I tak sa bombardowane już takimi treściami wszędzie indziej. Czy w innych książkach tej serii powtarzają się wątki miłości homoseksualnej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam

      Nie czytałam wszystkich części więc nie do końca mogę odpowiedzieć na Twoje pytanie. W każdym razie w książce Tajemnica złota takich treści nie znajdziesz.

      Usuń
    2. Pojawiają się w „Tajemnicy detektywa” (jeden pan kocha się w innym i chce z nim wyjechać, ale gdy tamten nie jest zainteresowany bo kocha kobietę, tamten go oskarża o kradzież. Masakra.

      Usuń
  9. Fajnie napisane. Pozdrawiam i gratuluję.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że odwiedziłaś/eś mojego bloga :) jeszcze milej mi będzie jak zostawisz kilka słów komentarza :) Zapraszam do kolejnych odwiedzin :)