świąteczny

Rotator

sobota, 24 maja 2014

"Kacper Niewypał. O!błędne notatki" S. Pastis - recenzja - Muza

Wydawnictwo Znak Emotikon
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 304
Kategoria wiekowa: 7+
Link do książki na stronie wydawcy









Kacper Niewypał to założyciel, prezes i dyrektor generalny najlepszej agencji detektywistycznej. W rozwiązywaniu zagadek pomaga mu niedźwiedź polarny Total. Ich biuro, które mieści się w garderobie mamy Kacpra, wyposażone jest w kacprolinię i kacpermobil (segway mamy). Kacper, jak każdy detektyw prowadzi swój notatnik, w którym zapisuje wszelkiego rodzaju spostrzeżenia dotyczące nie tylko prowadzonych spraw, ale również dokumentujące życie detektywa. Klientami Agencji Detektywistycznej Totalny Niewypał Sp. z o.o. są koledzy i koleżanki Kacpra, którzy często dostarczają mu spraw o skali międzynarodowej.


kacper niewypał, o!błędne notatki, recenzja, znak

Kacper Niewypał to niezbyt rozgarnięty chłopiec o wyjątkowej pewności siebie, który uparcie dąży do wyznaczonego celu. Wszelkie zabawne sytuacje, wynikają ze sposobu interpretacji sytuacji przez Kacpra oraz z jego pewności, że to wszyscy inni są w błędzie, a nie on sam. Kacper nie jest tak mądry jak jego kolega Tolo, nie zbiera samych dobrych ocen i sprawia mamie trochę kłopotów, ale mimo wszystko jest dobrym chłopcem. Z prowadzonej działalności detektywistycznej, chce osiągać zyski, by poprawić sytuację finansową swojej rodziny i w ten sposób pomóc mamie.

kacper niewypał, o!błędne notatki, recenzja, znak

Kacper za swojego największego wroga uznał Karinę Corrida, która prowadziła konkurencyjną agencję detektywistyczną i która wg niego podkradała mu sprawy do rozwiązania. Kacper nie widział tego, że Karina pomimo najnowszej generacji sprzętu detektywistycznego, którym obdarowywał ją tata, była nieszczęśliwa. Jednak czytelnicy zrozumieją, że dziewczynie brakowało czasu spędzonego wspólnie z ojcem, Bardzo podoba mi się to, że autor w tej lekkiej lekturze poruszył również sprawy tak ważne.

kacper niewypał, o!błędne notatki, recenzja, znak

Jak tylko zobaczyłam książkę "Kacper Niewypał. O!błędne notatki" stwierdziłam, że muszę ją przeczytać. Pomyślałam, że zapowiada się historia równie zabawna jak przygody Filipka Zaskrońca, głównego bohatera książek "Filipek i rodzina" oraz "Filipek i szkoła" , które miałam przyjemność przeczytać jakiś czas temu. I niewiele się pomyliłam. Przygody Kacpra są ciekawe i z pewnością zainteresują małych czytelników. Czytając tę książkę uśmiechnie się nie tylko dziecko, ale również i rodzic. Owszem uśmiechnęłam się i ja, ale w głos śmiałam się tylko raz. Filipek okazał się zabawniejszy. 

kacper niewypał, o!błędne notatki, recenzja, znak

Kupując książkę "Kacper Niewypał. O!błędne notatki" zwróćcie uwagę na to jakie wydanie wybieracie. Oprócz standardowych wydań pojawiły się również książki przypominające notatnik, z bardzo cienkim papierem i sprężynką. Nie twierdzę, że takie wydanie nie ma swoich zalet, bo z pewnością dla dzieci może to być forma zachęcająca, jednak jeżeli chcecie by książka ta po przeczytaniu nadal dobrze wyglądała, proponowałabym wybrać standardową okładkę. Przewracając kolejne strony książki bardzo mocno uważałam, by przypadkiem nie przerwać, którejś kartki, a niestety i tak nie udało mi się tego uniknąć. Format notatnikowy, tak to nazwijmy, nie jest zbyt wygodny do czytania. Ciągle trzeba przesuwać strony po sprężynce i odwracać całą książkę, a przy 300 stronach staje się to irytujące.
kacper niewypał, o!błędne notatki, recenzja, znak



Za książkę dziękuję wydawnictwu



3 komentarze :

  1. Czytałam i bardzo mi się podobała K.

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialna szata graficzna! Zawsze marzyła mi się taka książka :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawa książeczka;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że odwiedziłaś/eś mojego bloga :) jeszcze milej mi będzie jak zostawisz kilka słów komentarza :) Zapraszam do kolejnych odwiedzin :)