świąteczny

Rotator

piątek, 9 maja 2014

"Elmer i tęcza" David McKee - recenzja - Papilon

Wydawnictwo Papilon
Rok wydania: 2014
Ilość stron: 32
Kategoria wiekowa: 3+
Link do książki na stronie wydawcy









Elmer to ulubieniec mojej córci :) Poznałyśmy go rok temu i od tego czasu, prawie do dziś książeczki o słoniu towarzyszyły Wiki na okrągło. Chwytała za nie zaraz po przebudzeniu, zabierała je ze sobą do żłobka, często również z nimi zasypiała. Ostatnio dostałyśmy kolejne książeczki o Elmerze :) Póki co, Wiktorii dałam tylko jedną z nich, oczywiście tego dnia, a właściwie wieczora, poszła z nią spać :)




"Elmer i tęcza" to historia o tęczy, która straciła swoje barwy oraz o tym, jak główny bohater wraz z przyjaciółmi szukał jej końca, by podzielić się z nią swoimi kolorami.


Główne przesłanie książeczki zawarte jest w słowach Elmera:

"- Są rzeczy, które można dawać i dawać, i wcale ich nie ubywa. Na przykład szczęście, miłość ..."


Zadaniem nas rodziców jest rozwinąć temat, podać dziecku przykłady, w jaki sposób ono może dać coś od siebie, czy okazać miłość. To my musimy wytłumaczyć maluchowi na czym polega bezinteresowność. Jednak to Elmer daje nam sposobność  poruszenia tak ważnych i trudnych tematów. To właśnie dlatego tak bardzo lubię tę serię książeczek. Nie wiem czy pamiętacie, a może nie czytaliście recenzji wcześniej przez nas czytanych książek o Elmerze, więc przypomnę Wam, że uczyły one tolerancji i otwartości oraz zwracały uwagę na to, że:
- bycie innym, nie oznacza, że jest się kimś gorszym
- zawsze warto być sobą


Zainteresowanych odsyłam do recenzji tychże książeczek:

"Elmer"
"Elmer i nieznajomy"





10 komentarzy :

  1. Mili by się spodobał :) Taki kolorowy wesoły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elmer chyba wszystkim dzieciom się podoba :)

      Usuń
  2. Mam zwykłego Elmera, fajny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten zwykły Elmer to była nasza pierwsza książeczka, to od niej zaczęła się ta miłość ;)

      Usuń
  3. Uwielbiamy Elmera. Czas chyba się zaopatrzyć w kolejną książkę, bo tę którą mamy właściwie mówię już z pamięci :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o Elmerze jest wiele książeczek i do tego są tanie, także nic tylko wybierz jakąś kolejną i zrób córci niespodziankę :)

      Usuń
  4. Widzę, że współpraca z Papilonem kwitnie. Wiki ma szczęście :)
    A co do "Elmera i tęczy " - podoba mi się ten pomysł na opowiadanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) z tej współpracy i Wiki i ja jestem bardzo zadowolona :)

      Usuń

Bardzo mi miło, że odwiedziłaś/eś mojego bloga :) jeszcze milej mi będzie jak zostawisz kilka słów komentarza :) Zapraszam do kolejnych odwiedzin :)