świąteczny

Rotator

piątek, 16 maja 2014

Ostropest plamisty - nie tylko na łuszczycę :)

Wczoraj pogoda dopisała i nasze plany zrealizowaliśmy, ale niestety nie miałam kiedy opisać tego, więc post ukaże się pewnie jutro, a dziś chciałam Wam o pewnym ziółku opowiedzieć ;)

Na koniec marca byłam na warsztatach organizowanych przez Stowarzyszenie "Psioriasis" (pisałam o tym tu) Posłuchałam, porozmawiałam z osobami mającymi większe doświadczenie z tą paskudą łuszczycą i jeszcze bardziej się upewniłam, że muszę zacząć się leczyć od środka. 

łuszczyca, wątroba


Na początku kwietnia odwiedziłam sklep zielarski, kupiłam sobie zapas herbatki ekologicznej zawierającej 20% uczepu oraz ostropest plamisty i zaczęłam je spożywać. Po mniej więcej 1,5 miesiąca (po zjedzeniu niecałego opakowania ostropestu) widzę takie zmiany, że aż z podziwu nie mogę wyjść :) 

łuszczyca, wątroba
W takiej postaci zjadam to ziółko :)

Moje czoło już nie straszy :) Łuska zeszła i przybladło. Wszystkie inne zmiany również zaczęły się goić. Zaczęły tak jakby zanikać od środka, dzielić się, pozostawiając czerwoną obwódkę wskazującą na to jak duży obszar ciała był zajęty łuszczycą. Skóra coraz mniej mnie swędzi, nie pęka, nie krwawi :) jest elastyczna :) i to wszystko bez smarowania :) 

łuszczyca, trądzik
Herbatka ma nie tylko korzystny wpływ na organizm ale również walory smakowe :) Lubię to!

Do tej pory tylko raz taki efekt uzyskałam dzięki zaleceniom lekarza (wówczas też brałam jakieś ziołowe tabletki na wątrobę) i raz tak mi pięknie zeszła łuszczyca sama z siebie (podczas ciąży). Mam nadzieję, że nie cieszę się zbyt szybko i że ten efekt utrzyma się i będzie tylko coraz lepiej :) 

Ostropest plamisty to nie tylko sposób na łuszczycę. Nie byłam świadoma jaki pozytywny wpływ ma to ziółko na nasz organizm dopóki nie zaczęłam o nim czytać. Ostropest plamisty:
  • leczy i regeneruje wątrobę
  • obniża poziom cholesterolu i chroni przed miażdżycą
  • odtruwa 
  • pomaga na wzdęcia i zgagę
  • łagodzi stany zapalne i hamuje zmiany skórne
  • chroni przed rakiem 
  • i wiele innych

Zainteresujcie się tym ziółkiem. Ono ma bardzo szerokie zastosowanie. Wyczytałam gdzieś, że działa nawet na kaca :) 

Podrzucam Wam link do bloga na temat ostropestu, znajdziecie tam sporo informacji o tej roślince :) 

32 komentarze :

  1. O! Koniecznie muszę kupić. Ja mam łuszczycę tylko na stawach, ale i nawet i to jest uciążliwe. Z łokci, kolan i z jednej kostki ostatnio mi zeszło (po smarowaniu) i na razie nie powróciło. Zostało jeszcze na drugiej kostce i na zewnętrznej części dłoni na kości grzbietowej środkowego palca... to jest najbardziej uciążliwe, bo najbardziej widoczne. Niestety smarowanie nie pomaga :/ Może ta herbatka sobie z tym poradzi :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiesz może nie tyle herbatka co ostropest tak pozytywnie wpływa na mnie. W herbatce jest natomiast uczep - to zioło też działa pozytywnie na łuszczycę.

    A czym smarowałaś? Czy przypadkiem jakiegoś sterydu Ci nie dali?

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze, że są sposoby, żeby sobie radzić z tą wstrętną łuszczycą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam w domu ostropest... ale nie brałam...
    a również zmagam się z nieuleczalną chorobą skóry, podobną do łuszczycy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. poczytaj o ostropeście i spróbuj, kto wie, może pomoże :)

      Usuń
  5. Super. Bardzo się cieszę, że Ci pomaga !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też się cieszyłam, ale dopadła mnie choroba i poprawa zaczyna się cofać :(

      Usuń
  6. pewnie poprzednio też stosowałaś ostropest - jako Silimarol - najbardziej znane tabletki ziołowe"na wątrobę" :)
    oby pomagał jak najdłużej!

    OdpowiedzUsuń
  7. ja nie "łuszczycowa" jestem, ale też mnie to bardzo zainteresowało :)
    od pewnego czasu kuruję swoje włosy: mama nazrywała w lecie skrzypu polnego. robię sobie herbatki dodatkowo z pokrzywą. widzę, że już mi włosy zaczynają odżywać :)
    systematycznie też wcinam mielone siemię lniane - polecam :)

    feeria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też muszę siemię zacząć jeść, podobno też w mojej chorobie może pomóc (póki co jeszcze się wstrzymam, żeby zbyt wiele nie mieszać :) bo nie będę wiedziała co dało jaki efekt :))

      Usuń
  8. Wybieram się do zielarskiego ale trafić nie mogę. Jakbyś przechodziła obok to to i dla mnie na wątróbkę zakup :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Najważniejsze, ze działa :):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fakt :) choć znowu mi się pogorszyło, ale nieznacznie, więc nadal jestem pełna nadziei

      Usuń
  10. Super, nigdy o tym nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Podpowiedzcie jesli wiecie, czy dzieci tez moga pic ta herbate? moj niespelna piecioletni syn niestety tez ma łuszczyce :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :( biedaczek, przykro mi, że i jego to choróbsko nie ominęło

      Jeśli chodzi o herbatę, to są to ziółka więc teoretycznie nie powinno być przeciwwskazań, ale lepiej jak zapytasz kogoś kto ma większą wiedzę. Możesz też poczytać/popytać na forach http://forum.biedronkowo.info/ i http://forum.biedronkowo.info/ może są tam ludzie, którzy też mają chore dzieci i już jakieś doświadczenie w ich leczeniu. Pozdrawiam cieplutko i życzę, żeby jak najmniej uciążliwa była ta jego łuszczyca.

      Usuń
  12. Odpowiedzi
    1. Łyżeczkę albo dwie dziennie zjadałam. Teraz mam przerwę.

      Usuń
  13. Odpowiedzi
    1. Poczytaj w internecie, ja zazwyczaj zjadam że dwa pudełka i robię przerwę

      Usuń
    2. Poczytaj w internecie, ja zazwyczaj zjadam że dwa pudełka i robię przerwę

      Usuń
  14. Długość suplementacji ostropestem zależy od wielu czynników. Zapobiegawczo można go stosować dość długo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a wiesz coś o wpływie ostropestu na wzrost ciśnienia?

      Usuń
    2. Jeśli chciałbyś się dowiedzieć czegoś więcej o ostropeście oraz jego właściwościach polecam Ci zajrzeć tutaj https://www.herbapol.com.pl/produkt/ostropest-plamisty . Moim zdaniem jest tu sporo ciekawych informacji na ten temat wartych przeczytania

      Usuń
  15. Z pewnością ostropest wart jest stosowania, ponieważ doskonale wpływa na układ trawienny, a głównie na wątrobę. Znalazłam jeszcze parę faktów na jego temat https://www.fit.pl/zdrowie/najwazniejsze-korzysci-ze-stosowania-ostropestu-plamistego/16396/ Moim zdaniem warto się z nimi zapoznać. Generalnie jednak jest bezpieczny w stosowaniu, chyba że jest się uczulonym na rośliny z rodziny astrowatych.

    OdpowiedzUsuń
  16. Walka z łuszczycą jest ciężka. Kluczem do sukcesu jest stosowanie odpowiednich preparatów np. ta maść https://dermacea.pl , które poprawią kondycję chorej skóry. Najważniejsze jest nawilżenie głębszych warstw skóry i utrzymanie optymalnego poziomu wilgotności w tkankach.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że odwiedziłaś/eś mojego bloga :) jeszcze milej mi będzie jak zostawisz kilka słów komentarza :) Zapraszam do kolejnych odwiedzin :)