świąteczny

Rotator

sobota, 4 sierpnia 2012

Mężczyźni są z Marsa, kobiety z Wenus

Ostatnio przeczytałam książkę "Mężczyźni są z Marsa, kobiety z Wenus" Johna Gray. Fajnie się czytało, zupełnie jakby nie był to poradnik :) Dowiedziałam się ciekawych rzeczy :) i już staram się co do niektórych zaleceń stosować.

Postanowiłam napisać o kilku dobrych radach dla Wenusjanek :) jakie autor przedstawił w swoim dziele. W jednym poście trudno byłoby raczej zmieścić wszystko to, co chciałam zanotować. Nikt nie dobrnąłby do końca. W związku z tym, będę publikować w częściach :)

Oczywiście wszystkie zamieszczone przeze mnie cytaty pochodzą z książki "Mężczyźni są z Marsa, kobiety z Wenus" Johna Gray.

To do roboty:

"Mylnie sądzimy, że jeśli nasi partnerzy nas kochają, to będą reagować i zachowywać się w określony sposób. Taki sam, w jaki my reagujemy i zachowujemy się gdy kogoś kochamy."


1.  Zrozum, że Mężczyzna pochodzi z Marsa! Nie czuje tego co Ty, tak jak Ty. Inaczej reaguje. Czego innego potrzebuje.

2. Nie kontroluj, nie udzielaj rad Mężczyźnie, pozwól Mu popełniać błędy, samodzielnie rozwiązywać problemy ... Twoja chęć pomocy (wynikająca z miłości i faktu, że zależy Ci na Nim) odbierana jest jako brak wiary w Niego, wręcz upokorzenie. Sugeruje, że jest niekompetentny, słaby, "do niczego". On musi problem rozwiązać sam. 

"Marsjanin pragnie, by jego ukochana Wenusjanka ufała, że on poradzi sobie ze wszystkimi kłopotami. To, że mu się ufa, jest niezwykle ważne dla jego poczucia godności, dumy i zadowolenia z siebie."

2 komentarze :

  1. Prawda! Mój facet zamiast powedzieć że mnie kocha, woli wyremontować chałupy wszystkim z mojej rodziny ^^'

    OdpowiedzUsuń
  2. wydaje się, że to całkiem fajny poradnik :) czekam na kolejną porcję cytatów i opisów rad :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że odwiedziłaś/eś mojego bloga :) jeszcze milej mi będzie jak zostawisz kilka słów komentarza :) Zapraszam do kolejnych odwiedzin :)