świąteczny

Rotator

wtorek, 18 stycznia 2011

"Gra anioła" Carlos Ruiz Zafon

Kilka zdań mądrych z kolejnej książki pana Zafon'a

"Milczenie jest potrzebne tylko wtedy, kiedy nie ma się nic ważnego do powiedzenia. Milczenie sprawia, że nawet głupcy przez chwilę zdają się mędrcami."

"Człowiek nie jest do końca świadom zachłanności, która kryje się w jego sercu, dopóki nie usłyszy słodkiego brzęku monet w kieszeni."

"Intelektualista to ktoś, kto się specjalnie nie wyróżnia intelektem ... Określa siebie tym mianem, by skompensować naturalny brak zdolności, z którego zdaje sobie sprawę. To tak stare jak powiedzenie: powiedz mi, czym się chlubisz, a powiem ci, czego Ci brakuje. Powszechna prawda. Dyletant zawsze chce uchodzić za eksperta, sadysta za samarytanina, grzesznik za świętoszka, prześladowca za dobroczyńcę, sprzedawczyk za patriotę, arogant za skromnisia, ordynus za eleganta, a głupiec za mędrca."

1 komentarz :

  1. ciągle do Ciebie zaglądam...:) powodzenia życzę w szukaniu nowej pracy...;) ( jesteśmy na tym samym etapie) pozdrawiam bardzo serdecznie... ( jestem teraz pod nowym adresem )

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że odwiedziłaś/eś mojego bloga :) jeszcze milej mi będzie jak zostawisz kilka słów komentarza :) Zapraszam do kolejnych odwiedzin :)