świąteczny

Rotator

sobota, 22 stycznia 2011

"Książę Mgły" Carlos Ruiz Zafón

Carlos Ruiz Zafón w przedmowie do swojej pierwszej powieści "Książę Mgły", zaklasyfikowanej jako literatura młodzieżowa, napisał: "Bardzo chciałem napisać taką książkę, którą z przyjemnością sam bym przeczytał jako dzieciak, jako dwudziestotrzylatek, czterdziestolatek czy wreszcie sędziwy osiemdziesięciolatek." Ja siedemnastu lat już nie mam, tylko dwadzieścia siedem, ale ta książka pełna magii bardzo mi się spodobała. Więc, albo duchem jestem jeszcze nastolatką, albo autorowi udało się napisać książkę, która i starszej młodzieży ;) może się podobać. Czy za kolejnych powiedzmy dwadzieścia lat znowu zrobi na mnie tak samo dobre wrażenie? - być może sprawdzę :)

Dziękuję Święty Mikołaju za książkę, z którą spędziłam kilka przyjemnych chwil :)

I jak zazwyczaj kilka mądrych słów:
"... życie dzieli się zasadniczo na trzy etapy. Najpierw człowiek nawet nie myśli o tym, że się zestarzeje, że czas płynie i że od pierwszej chwili, od samych narodzin, zmierzamy do wiadomego końca. Kiedy mija pierwsza młodość, wkraczamy w drugi okres i uświadamiamy sobie, jak kruche jest nasze życie. To, co z początku jest tylko bliżej nieokreślonym niepokojem, przybiera na sile, stając się wreszcie morzem wątpliwości i pytań, które towarzyszą nam przez resztę dni. I w końcu u kresu życia rozpoczyna się trzeci etap, okres pogodzenia się z rzeczywistością. Wówczas nie pozostaje nam nic innego, jak tylko zaakceptować naszą kondycję i czekać."

Hmm zaczynam okres drugi ...

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Bardzo mi miło, że odwiedziłaś/eś mojego bloga :) jeszcze milej mi będzie jak zostawisz kilka słów komentarza :) Zapraszam do kolejnych odwiedzin :)