świąteczny

Rotator

czwartek, 13 czerwca 2013

"Artur czarodziej" Daniel Joris - Recenzja

Dziś pokażę Wam kolejną książeczkę dla dzieci, tym razem trochę starszych. Oczywiście dwulatki będą miały frajdę oglądając ją, być może niektóre nawet wysłuchają bajki do końca, jednak to starsze dzieci będą mogły w pełni skorzystać z tego co autor przygotował dla nich.


"Artur czarodziej" to opowieść o chłopcu, który pewnego dnia znalazł starą księgę, zawierającą magiczne zaklęcia. Od tej chwili w jego życiu ciągle coś się dzieje. Artur zmienia się kolejno w myszkę, żabę, ptaka, kreta, królika i lisa. Poznaje świat, przeżywa wiele przygód, udziela pomocy przyjaciołom.


Każde kolejne wcielenie Artura, to kolejny rozdział książki i kolejne przygody, a na koniec sprawdzian :) Spokojnie, taki sprawdzian z pewnością nie zniechęci dziecka do dalszego czytania :) Pytania sprawdzają spostrzegawczość dziecka, ćwiczą jego pamięć, motywują do słuchania w jeszcze większym skupieniu.


Książka, jest pięknie ilustrowana. Właściwie każda kolejna strona to kolejny bajkowy obrazek, w który wpisany jest niedługi fragment teksu. 

Tekst jest prosty, litery duże, rozdziały dość krótkie. Dziecko, które potrafi już czytać, poradzi sobie samo z tą książką, choć oczywiście wspólne czytanie daje dodatkowe korzyści :)


Dodam jeszcze, że książka ma twardą okładkę, kartki z dobrej jakości papieru i jest szyta.



Dzieckiem nie jestem, ale bardzo miło spędziłam czas przy lekturze tej książeczki, tym bardziej dziękuję za egzemplarz wydawnictwu 


5 komentarzy :

  1. Kurcze, wszyscy zachwalają, a ja jeszcze po nią nie sięgnęłam. Muszę to czym prędzej zmienić ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi się bardzo podobała :) chyba dziecinnieje na starość :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajna jest i te zagadki na końcu rozdziału:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę kupić tą książkę mojemu Szkrabowi :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że odwiedziłaś/eś mojego bloga :) jeszcze milej mi będzie jak zostawisz kilka słów komentarza :) Zapraszam do kolejnych odwiedzin :)