świąteczny

Rotator

czwartek, 13 marca 2014

"Gapiszon i wędzone morze" Bohdan Butenko - recenzja - Dreams


Wydawnictwo Dreams
Rok wydania: 2014
Ilość stron: 40
Kategoria wiekowa: 4+
Link do książki na stronie wydawcy







Słyszeliście o Gapiszonie, bohaterze polskiego serialu animowanego, emitowanego w paśmie Wieczorynki? A może sami oglądaliście tę bajkę? Ja niestety nie miałam okazji. Za to teraz oglądam i czytam razem z Wiki książeczkę "Gapiszon i wędzone morze".



Gapiszon przyjechał do babci na wakacje. Jak się jest u babci to można robić różne rzeczy, dlatego też Gapiszon postanowił złowić taką rybę, żeby móc się nią później pochwalić. W pierwszej kolejności, Gapiszon przygotował sobie wędkę. Później postanowił przejżeć encyklopedię w poszukiwaniu odpowiednio imponującej ryby. Z pośród wielu gatunków, na swoje trofeum wybrał wędzoną rybę.  Przyszła pora na połów, ale gdzie taką rybę znaleźć? 


"Gapiszon i wędzone morze" to bardzo ładnie wydana, książeczka dla maluchów. Jej format jest taki sam, jak wcześniej opisywanej przeze mnie książki "Grzyby i król". Według mnie obie książeczki mogłyby być trochę mniejsze, jednak Wiki nie ma problemu z tak dużym rozmiarem stron, więc nie będę się czepiać :)


Ilustracje Bohdana Butenko wyjątkowo trafiają do maluchów. Wiki ostatnio zdecydowanie częściej sięga po książki "Grzyby i król" i "Gapiszon i wędzone morze" niż po inne książeczki, nawet Elmer zszedł na drugi plan. 


Historia opisana w książce jest przystępna i dowcipna. Ze względu na większą ilość tekstu oraz sporo nazw ryb, książka bardziej nadaje się dla czterolatków niż dla dwulatków. Można jednak, maluszkom po prostu opowiedzieć książeczkę, ja właśnie tak robię. Oczywiście przeczytałam jej całość jednak zdecydowanie Wiki bardziej pasuje wersja opowiadana przeze mnie (wiecie, chodzi o to szybsze przewracanie stron ;)) Moja Kruszyna uwielbia sama czytać książeczkę o Gapiszonie :) Jakby tak z daleka popatrzeć to wygląda jakby faktycznie potrafiła już czytać i to całkiem płynnie :) Paluszkiem sobie pokazuje wyrazy i coś tam po swojemu, intonując czyta :)


Polecam :)

2 komentarze :

Bardzo mi miło, że odwiedziłaś/eś mojego bloga :) jeszcze milej mi będzie jak zostawisz kilka słów komentarza :) Zapraszam do kolejnych odwiedzin :)