świąteczny

Rotator

środa, 19 marca 2014

"12 ważnych opowieści" - recenzja - Publicat

Grupa Wydawnicza Publicat
Rok wydania: 2014
Ilość stron: 128
Kategoria wiekowa: 6+
Link do książki na stronie wydawcy










Książka "12 ważnych opowieści" jak sam tytuł wskazuje, zawiera 12 opowiadań, a każde z nich ma innego autora. W tym zbiorze znalazło się również opowiadanie Marcina Przewoźniaka, o którego książce niedawno Wam pisałam (Poradnik małego patrioty)


12 ważnych opowieści, recenzja, publicat

"12 ważnych opowieści" to książka poruszająca bardzo istotne tematy, opisująca wartości, o których powinniśmy z dziećmi rozmawiać. Każde kolejne opowiadanie poświęcone jest innej wartości. I tak podążając za spisem treści książka zawiera opowiadania o:
    12 ważnych opowieści, recenzja, publicat
  • szczęściu
  • uczciwości
  • samodyscyplinie
  • pięknie
  • odpowiedzialności
  • sprawiedliwości
  • przyjaźni 
  • miłości
  • odwadze
  • dobroci
  • szacunku
  • mądrości

Każde z tych opowiadań jest pouczające, napisane w przystępny sposób, a również bardzo ciekawe. Dzięki temu książka "12 ważnych opowieści" przypadnie do gustu zarówno dzieciom jak i ich rodzicom.

12 ważnych opowieści, recenzja, publicat

Czytając kolejne opowiadania ciągle sobie powtarzałam "o, te opowiadanie, to ja muszę streścić" i tak doszłam do końca książki. Niestety, jakbym tak napisała Wam, o każdym z nich choć krótko, wątpię, żebyście dotrwali do końca posta :) Tak więc streszczenia sobie daruję. Uwierzcie mi jednak, że opowiadania są wyśmienite :) Wśród nich każdy znajdzie coś dla siebie. Czy to opowiadanie o Bączku, która cieszyła się z narodzin braciszka, czy o Patyku, który chciał być traktowany na równi z młodszą siostrą, czy też o chłopcu, który bał się ciemnego korytarza.

12 ważnych opowieści, recenzja, publicat

"12 ważnych opowieści" jest książką pouczającą nie tylko dla dzieci, ale również i dla dorosłych. Marcin Przewoźniak w opowiadaniu "Miłość, czyli nic takiego się nie stało" przedstawił nam ojca wiecznie niezadowolonego ze swego syna. Eliza Piotrowska w opowiadaniu "Piękno, czyli nie chcę być krasnalem" pokazała mamę, która bardzo dbała o to, żeby wszystko w jej domu było piękne, czyste ... i ciągle tylko zakazywała i nakazywała swojej córce. Ani synek pana z pierwszego przykładu, ani córka wspomnianej pani nie byli szczęśliwi. Warto jest przeczytać "12 ważnych opowieści" i sprawdzić czy i my przypadkiem nie jesteśmy jak bohaterowie tych opowiadań.

12 ważnych opowieści, recenzja, publicat

Książka przewidziana jest dla 6 latków i myślę, że faktycznie dopiero dzieci w tym wieku będą w stanie w pełni zrozumieć przekaz opowieści. Najkrótsze opowiadania mają 8 stron, najdłuższe 12 stron, w książce jest również sporo ilustracji. Czcionka jest duża,  a odstępy między wierszami spore. Także w sumie nie ma, aż tak dużo tego czytania. Myślę, że to dobra pozycja do rozwijania umiejętności czytania dzieci, które już posiadły tę umiejętność.

12 ważnych opowieści, recenzja, publicat

 Za książkę dziękuję:


6 komentarzy :

  1. Cieszy mnie to, że powstają takie ładne książeczki. Tematyka bardzo współczesna, co jest plusem książeczki, także ilustracje są bardzo ładnie wykonane.

    OdpowiedzUsuń
  2. to jest to czego powinniśmy jako rodzice uczyć dzieciątka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja oczywiście swoje - świetne ilustracje :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Musi być ładna, może kiedyś się skuszę na jej zakup.

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi zachęcająco, ale mi się wcale te ilustracje nie podobają (przypominają trochę Simpsonów, a ci jakoś mi się dobrze nie kojarzą).
    Niemniej dotąd nie zawiodłam się na książeczkach z logo Centrum Edukacji Dziecięcej, więc kto wie...

    OdpowiedzUsuń
  6. a czy ktokolwiek zwrócił uwagę na słownictwo zawarte w tej książce? Czy nirmalne jest pisanie ryj gęba i grożenie środkowym palcem?
    Córka mnie się pyta co to znaczy?

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że odwiedziłaś/eś mojego bloga :) jeszcze milej mi będzie jak zostawisz kilka słów komentarza :) Zapraszam do kolejnych odwiedzin :)