świąteczny

Rotator

czwartek, 17 października 2013

Warsztaty z Dorotą Zawadzką w Toruniu

Tak jak zapowiadałam, byłam przedwczoraj wraz Mamą Ka, Mamiczką i Iloną na warsztatach prowadzonych przez Dorotę Zawadzką, znaną chyba wszystkim jako "Super Niania".

warsztaty, super niania,

Warsztaty odbyły się na UMK Toruń na Wydziale Chemii. Spora grupa osób, choć nie tak liczna jak się spodziewałam, miała okazję znowu poczuć się jak uczniowie/studenci :) szczególnie w momencie, kiedy Super Niania, powiedziała, że odpytywać będzie Tych z ostatniej ławki :)

warsztaty, super niania

Spotkanie rozpoczął Pan Marcin z socatots.pl, który zaprosił panią Zawadzką do Torunia i był głównym organizatorem spotkania. Pan był troszkę zestresowany wystąpieniem publicznym, ale rozumiem go :) Nie każdy jest stworzony do przemawiania. 
Później głos zabrała Super Niania i zrobiło się na prawdę wesoło :) Pani Dorota ma niezwykły dar obrazowania przekazywanej wiedzy. Wiadomo, że w ciągu 2 godzin wiele informacji przekazać się nie da, więc to co usłyszeliśmy, to były podstawy, wiele poruszonych spraw nie było żadną nowością, jednak dzięki przykładom człowiekowi taka wiedza świetnie się utrwala. Mi najbardziej zapadło w pamięć, że:

nie należy przekarmiać dziecka - dziecko grube ma utrudniony start w życie

należy być z dzieckiem, a nie tylko obok dziecka

każde dziecko jest jedyne w swoim rodzaju i tylko raz będzie przeżywać swoje "pierwsze razy" więc warto z nim być i zobaczyć pierwszy kroczek, usłyszeć pierwsze słowo, widzieć jak sobie radzi z ...

trzeba zwracać uwagę na potrzeby dziecka, szczególnie te emocjonalne

nie można zaprzeczać emocjom dziecka - przykładowo: jak dziecko jest złe bo przegrało mecz, to nie mówić, że nic się nie stało, tylko powiedzieć, że rozumiemy tę złość i nawet zaproponować sposób na rozładowanie jej

ten kto zaczyna się przytulać, ten kończy :) - nie mówimy dziecku, że już wystarczy tego tulenia, przestań się mazgaić itp.

warsztaty, super niania

Po wykładzie przyszła pora na pytania, niestety niewiele ich padło, bo czas szybko mija. Mężowi Mamiczki udało się jedno pytanie zadać, odpowiedzi można wysłuchać na filmiku, który znajdziecie na blogu Czym zająć malucha.

W między czasie odbyło się losowanie, szczęśliwcy dostali książki Pani Doroty lub płyty z muzyką. Po spotkaniu Pani Dorota składała autografy, a później zapozowała do zdjęcia z nami :) 

warsztaty, super niania, blogerki
Yllla, Mama Ka, Dorota Zawadzka, Mamiczka, Ilona

Przy okazji chciałam podziękować Ilonie, po pierwsze za podwiezienie mnie :) po drugie za fotki :) (wszystkie zdjęcia zamieszczone w tym poście są jej autorstwa) oraz mamiejanka, dzięki której dowiedziałam się o tych warsztatach :)

7 komentarzy :

  1. Cudowne spotkanie ! mam nadzieję że będę jeszcze takie warsztaty nie raz, to z pewnością się wybiorę.. ; )

    och, w mojej wymarzonej szkole ; P

    OdpowiedzUsuń
  2. Widać, że spotkanie było bardzo ciekawe ;) Pani Dorota zaprezentowała interesujące porady :)

    OdpowiedzUsuń
  3. :) ciesze się, ze skorzystałaś i Ci się podobało :)
    porady - może banalne, ale ja czasem sama muszę sobie przypominać, że każda chwila z Jankiem jest niepowtarzalna i nie warto jej tracić tylko po to, żeby na przykład dokładnie wyprasować wszystkie ubranka, ustawić zabawki, przeczytać plotki w marnym tygodniku... albo pozwolić mu samemu kończyć
    super, że przy okazji spotkałyście się w większym gronie mam-blogerek, mam nadzieje, że też uda mi się Was kiedyś poznać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super spotkanie :) cenne uwagi odnotowałaś., szczególnie spodobała mi się ta z przytulaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe spotkanie z pewnością:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że odwiedziłaś/eś mojego bloga :) jeszcze milej mi będzie jak zostawisz kilka słów komentarza :) Zapraszam do kolejnych odwiedzin :)