świąteczny

Rotator

niedziela, 23 lutego 2014

Kluski ziemniaczane z twarogiem

Ostatnio coś chodzą za mną potrawy przypominające mi dzieciństwo :) Potrawy proste i smaczne :) Kluski są dość czasochłonne jednak ten smak ... warto się trochę pomęczyć i zetrzeć te kilka kartofli ;)

tradycyjne kluski ziemniaczane



KLUSKI ZIEMNIACZANE

  • 1,5 ziemniaków
  • 2 szkl. mąki
  • 1-2 jajka
  • sól
  • boczek
  • kiełbasa
Ziemniaki trzemy na gęstej tarce, odsączamy, następnie mieszamy z mąką, solą i jajkami. W dużym garnku wstawiamy wodę, solimy ją.  Gdy woda się zagotuje wrzucamy do niej łyżką (lub przez specjalne "sito") wcześniej przygotowaną masę ziemniaczaną. Gotujemy, aż kluski wypłyną na powierzchnię. W między czasie kroimy w kostkę boczek i kiełbasę, podsmażamy (u mnie kiełbaska prawie spalona ;) ale ja lubię mocno przysmażoną). Kluski podajemy polane wytopionym z boczku tłuszczykiem, posypane podpieczoną kiełbaską i skwarkami oraz pokruszonym twarogiem. 

7 komentarzy :

  1. Nie przepadam za ziemniakami, więc znów nie dla mnie :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak jak napisałaś, kluski są dość czasochłonne, a ja niestety nie mam tak czasu na dłuższe pichcenie w kuchni.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mączne dania to nie dla mnie, staram się serwować zdrowe potrawy, różnie z tym bywa czasami. Bomba kaloryczna, a wartości odżywczych minmalnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie kluski jadłam tylko u mojej babci.... Były wyśmienite :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam ale z kapustą. mi nigdy nie chcą wyjść :/ moja mama za to robi pyszne

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie bym spróbowała :) Jak wrócą ziemniaki do mojego menu, to na pewno zrobię :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że odwiedziłaś/eś mojego bloga :) jeszcze milej mi będzie jak zostawisz kilka słów komentarza :) Zapraszam do kolejnych odwiedzin :)