świąteczny

Rotator

poniedziałek, 27 grudnia 2010

Ławka

Mam dziś kiepski nastrój. Na niczym nie mogę się skupić. Książka - nudzi. Gra - nie pomyśli idzie. Film - jakoś nie pociąga. Ustalanie szczegółów wyjazdu na sylwestra - nie, nie, nie, ... wszystko nie.

Przymknęłam oczy. Przypomniało mi się jak w dzieciństwie leżąc na ławce patrzyłam na niebo.

Niebo pełne gwiazd, ... mały wóz, duży wóz ... Niebo granatowe, prawie czarne, a na nim migoczące złote gwiazdki. Czasem migoczący na czerwono punkcik, przecinający niebo - samolot. Wokół niby cisza, ale jednak muzyka gra. Świerszcze, komary, ćmy, prosiaki chrumkające przy swoim wieczornym posiłku, żaby rechoczące nad stawem, psy ujadające gdzieś w sąsiedniej wiosce. ... W oddali, ledwo słyszalny szum - samochody. 
Szczebelki ławki gniotą mnie w plecy i ramiona skrzyżowane pod głową. Kiciuś przejechał swoim milusim ogonem po czubku mojego nosa, i zaczął układać się na moim brzuchu ... Jego mruczenie tak uspokaja. Mogłabym zasnąć przy tej kołysance ...

Niebo w letni wieczór. Chmury płyną tak szybko. Są coraz ciemniejsze. W pewnym momencie niebo staje się zupełnie ciemne. Nie widać gwiazd, które o tej porze zwykle zaczynają się już pojawiać. Cisza, słychać tylko rodziców pośpiesznie zamykających folie, garaż, stodołę ... Gorąco, duszno, ... Nagle zrywa się przyjemny, wilgotny wiatr ... wiatr zapowiadający burzę. Leżę na ławce. Niebo wzbudza we mnie niepokój, wiem że za chwilę wiatr będzie tak silny, że zacznie wyginać gałęzie drzew,  że lunie deszcz, ... Leżąc na ławce, czekam na niebo rozdarte błyskawicami - piękne, lecz przerażające. Niebo przeszywa złoty sztylet ... rozlega się huk, który echem odbija się gdzieś w mojej głowie. Jest mi zimno, ale leżę jak zahipnotyzowana, wpatrzona w błyskawice, wsłuchana w grzmoty, leżę do momentu gdy mama woła do domu ...

Niebo mroźną nocą. Właśnie wróciłam od Ukochanego. Zamykam bramę i zerkam na gwiazdy, tym razem z pewnym smutkiem ... Już niedługo z innego miejsca będę obserwować niebo.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Bardzo mi miło, że odwiedziłaś/eś mojego bloga :) jeszcze milej mi będzie jak zostawisz kilka słów komentarza :) Zapraszam do kolejnych odwiedzin :)