świąteczny

Rotator

piątek, 1 sierpnia 2014

Ogórki krojone w słoikach na zimę

Sezon ogórkowy  w pełni. W tym roku zrobiłam dopiero cztery słoiczki ogórków na zimę, ale mam nadzieję, że uda mi się zgromadzić większe zapasy. Chciałabym zrobić sałatkę z ogórków (o której pisałam w tamtym roku TU), ogórki kiszone i ogórki konserwowe.

Poniżej prezentuję najprostrzą sałatkę z ogórków na zimę, według przepisu stosowanego przez moją mamę od naprawdę wielu lat. 





Składniki:
  • Ogórki
  • Przyprawy: koper, czosnek, chrzan, pieprz, ziele angielskie, gorczyca
  • Na zalewę: 1 l wody, 3 dag soli, 5 dag cukru, 1/8 l octu 10%

Ogórki umyć, obrać lub nie (w zależności co kto lubi) i pokroić. Do słoików włożyć przyprawy. Ja wkładam trochę na spód słoika i trochę na sam wierzch. Zalać słoiki zagotowaną, gorącą zalewą. Dobrze pozakręcać, następnie pasteryzować ok 20 min.

21 komentarzy :

  1. o szybki przepis. ja jednak mam już dość robienia weków z ogórków :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja jeszcze nie, w tym roku mam wyjątkowy zapał, bo w końcu mam swoją piwnicę :) Jest gdzie ustawiać, to chce się robić :)

      Usuń
  2. Ukochana przez moją mamę znienawidzona przeze mnie

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny przepis i na zimę takie ogóreczki są jak znalazł.
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam domowe przetwory, niestety nie mam gdzie ich przechowywać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie teraz już mam gdzie ustawiać :) W raz z nowym mieszkaniem i piwnicę dostaliśmy :) stąd jeszcze większy zapał u mnie :)

      Usuń
  5. Jeju, jak ja to uwielbiam!!! Jak ktoś zrobi ;P wydaje się proste, ale nie dojrzałam jeszcze do własnych przetworów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko w swoim czasie :) A proste faktycznie jest, w zasadzie na 95% powinna wyjść każdemu ;)

      Usuń
  6. Też bym musiała porobić słoiki... ale oczywiście jeszcze mam czas ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, jak nie zdążysz z ogórkami to zawsze jeszcze buraczki będzie można zrobić :) i też się słoiki zapełnią ;)

      Usuń
  7. W zimę smakują wybornie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. można pominąć ten ocet..?, lub dac kilka kropli..?,ocet z jabłek itp.??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. IVi Be pominąć zupełnie raczej nie, zmniejszyć ilość octu owszem można, zamienić na jabłkowy być może, ale nigdy nie robiłam z innym octem więc nie gwarantuję, że wyjdzie.

      Usuń
  9. Zrobiłam kilka słoików i nie wiem czy wyjdzie, ale vhyba dałm mało cukru, i mam pytanie, czy jak już otworzę, moge wymieszać z miodem?

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki za odpowiedź. Spróbuje z jednym słoikiem i dam znać. Pozdrawiam gorąco. Do widzenia:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę spróbować. właśnie rozpoczęłam sezon ogórkowy. :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że odwiedziłaś/eś mojego bloga :) jeszcze milej mi będzie jak zostawisz kilka słów komentarza :) Zapraszam do kolejnych odwiedzin :)