świąteczny

Rotator

czwartek, 14 lipca 2016

"O sowie, która nie chciała spać w dzień i inne opowiadania" K. Zychla - recenzja - Skrzat

Ostatnio do zrecenzowania wybrałam sobie dwie książki z Wydawnictwa Skrzat. Książka "Królewna Lenka i Calineczka"  i mi i Wiktorii spodobała się od pierwszego spojrzenia. Jej okładka po prostu przyciąga wzrok i wywołuje uśmiech na twarzy. Do tego ten kolor różowy ... :) Książka "O sowie, która nie chciała spać w dzień i inne opowiadania" wypada przy niej po prostu blado. Jednak gdy na spacerze zaczęłam czytać o młodej sówce, która niczym człowiek chciała spać nocą, jednogłośnie stwierdziłyśmy, że opowiadania Katarzyny Zychla przebijają historię Lenki. 

Kup najtaniej


"O sowie, która nie chciała spać w dzień i inne opowiadania" to zbiór 12 krótkich utworów, których bohaterami są zwierzęta. W książce tej, spotkamy małego jeżyka, któremu ostre kolce sprawiały problemy w zabawie z kolegami. Poznamy kozę, która dla wszystkich była niemiła, a w efekcie sama nieszczęśliwa i samotna. Będziemy towarzyszyć małemu barankowi, którego przerażały odgłosy z zagrody i przez to nie mógł zasnąć. Przeczytamy historie wielu innych zwierząt i z każdej coś wyniesiemy.





Mały czytelnik, z książki "O sowie, która nie chciała spać w dzień i inne opowiadania" dowie się, że nikt nie lubi czuć się nielubiany i samotny, że bycie innym nie jest równoznaczne z byciem gorszym, że nie warto być nie miłym, bo traci się przyjaciół, natomiast dzielenie się sprawia, że przyjaciół zyskujemy. Dziecko dowie się również, że każdy w życiu musi spełnić swoją rolę i wykonywać swoje zadania. Dzięki tym krótkim opowiadaniom dziecko zrozumie, że w życiu ważna jest przyjaźń i rodzina. Każda z opowiedzianych w książce historii niesie ze sobą inną mądrość, każda sprawia jednakową przyjemność.




"O sowie, która nie chciała spać w dzień i inne opowiadania" czyta się bardzo przyjemnie. Moja córka uwielbia je słuchać i każdorazowo mówi mi proszącym głosem "jeszcze raz, jeszcze raz". A ja jestem skłonna jeszcze raz przeczytać, bo na prawdę warto. Czytanie to, daje bowiem rezultaty. Miło jest usłyszeć jak dziecko tłumaczy, że się podzieli z koleżanką, bo tak trzeba, bo ptaszek ciasteczkiem się podzielił i wszyscy go za to lubili.







Wydawnictwo Skrzat
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 64
Kategoria wiekowa: 3+
Link do książki na stronie wydawcy



Sprawdź gdzie kupisz najtaniej





Za książkę dziękuję Wydawnictwu Skrzat


2 komentarze :

  1. Piękna. Bardzo lubię bajki tej autorki, szczególnie te o Maksie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My Maksa jeszcze nie miałyśmy okazji poznać

      Usuń

Bardzo mi miło, że odwiedziłaś/eś mojego bloga :) jeszcze milej mi będzie jak zostawisz kilka słów komentarza :) Zapraszam do kolejnych odwiedzin :)