świąteczny

Rotator

czwartek, 7 czerwca 2012

Nieprzyjazny tydzień

Kończy mi się ważność "Prawo Jazdy". Jakoś wcześniej nie przybrałam się, nie zarejestrowałam się do okulisty, więc teraz to już dużego wyboru nie było, poszłam w poniedziałek prywatnie. Okulista, starszy pan, przebadał moje oczy dopasował mi okulary, wypisał papierek:

oko prawe sfera: -2,0 cylinder: -1,0 oś: 163 st.
oko lewe   sfera: +1,5 cylinder: -2,5 oś: 180 st.

Jak byłam u niego to jakoś nie spojrzałam na karteczkę (ale zwróciłam uwagę, na to że miał problem z wpisaniem wyników, jakoś tak błądził po kartce wzrokiem) Szybciej z zaświadczeniem udałam się do lekarza medycyny pracy, w tej samej przychodni - bo dopiero takowy lekarz musi mnie jeszcze przebadać i  wystawić zaświadczenie to na podstawie, którego będę mogła wymienić prawko. I tu się trochę zdziwiłam, bo akurat w tej przychodni nie wystawiają takich zaświadczeń. Wkurzyłam się, poszłam w inne miejsce, oczywiście już zamknięte. W międzyczasie spojrzałam na przepisane szkła i tu dopiero ciśnienie mi skoczyło :/ 
Ja się nie znam, ale mam kartki z wynikami z ostatnich kilku badań i patrząc na nie coś mi nie gra. Nie były to badania robione zawsze przez tego samego lekarza, a mimo wszystko zawsze cylinder i oś miałam przy jednym oku tylko, zawsze były to takie same wartości pomimo zmiennych sfer, a tu nagle coś takiego? Nie wiem, ale mam wrażenie, że jest coś nie tak. Boję się kupić okulary z takimi szkłami, bo jeszcze się okaże, że nie będę mogła w nich chodzić, a wiadomo ile kosztują szkła :/


Kolejnego dnia poszłam do innego lekarza medycyny pracy. Pani doktor przyjęłaby mnie od razu gdybym tylko pieniądze i chęci miała. Dowiedziałam się, że w związku ze zmianami jakiejś tam ustawy, nie będą już wydawane prawka bezterminowe, teraz jest ostatnia szansa na takowe. W przyszłości to na max 15 lat. I dobrze trafiłam, bo właśnie ta pani rozpatruje wnioski o bezterminowe ...(przy czym pani zaprosiła mnie na następny dzień i prosiła, żebym jeszcze przed przyjściem do niej zadzwoniła to się konkretnie umówimy ...) Jeżeli będzie mogła wydać mi zaświadczenie z zapiskiem "bezterminowo" to badanie będzie mnie kosztować 200,00 jeżeli terminowe to 100,00. No i znowu jestem zła i jak to ja podejrzliwa? Cena uzależniona od wyniku badania? Coś mi tu śmierdzi :/ Siostra za badania robione w szkole jazdy płaciła 50 zł i ze znacznie gorszym wzrokiem bez problemu zapisek "bezterminowe" dostała.

Nie wiem, z badaniem się wstrzymam chyba do przyszłego miesiąca. Może nic w tym czasie na gorsze się nie zmieni. Natomiast jutro pójdę zapytać się o okulary. Wybiorę jakiegoś optyka, który współpracuje z okulistą, żeby mi jeszcze sprawdzili wzrok, za nim zapłacę za szkła.


Wczoraj, tak jak pisałam w poprzednim poście Wiki dała mi ostro popalić. Wieczorem, a raczej w nocy jeszcze na dokładkę spięcie z Mężem :( Także spać niewiele spałam, humor bez komentarza, kompleksy z myśli sito mi robią, łuszczyca swędzi ze zdwojoną siłą ... 
...
...

Oby druga połowa tygodnia była lepsza.


***

Pozwoliłam sobie rozweselić tego smętnego posta fotkami, dzisiejszymi zdobyczami :)

1 komentarz :

  1. Ja tez mam wade wzroku: -3,25 i spokojnie dostałam prawko 'beterminowe'. Koleżanka, która ma ponad -4 dostała 'terminowe' prawko.
    Z całego serca zycze, żeby druga połowa tygodnia była zdecydowanie lepsza :*

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że odwiedziłaś/eś mojego bloga :) jeszcze milej mi będzie jak zostawisz kilka słów komentarza :) Zapraszam do kolejnych odwiedzin :)