świąteczny

Rotator

wtorek, 3 listopada 2015

"Rok w lesie" E. Dziubak - recenzja -Nasza Księgarnia

Nie wiem, kiedy ten czas minął, ale moja pierworodna, w tym miesiącu skończy już cztery lata :) Wiki chodzi do przedszkola, a tam zdobywa wiedzę, którą czasem na prawdę mnie zaskakuje. Jesienią maluchy zgłębiały temat zarówno tej jak i pozostałych pór roku, a mi akurat wpadła w oko książka   "Rok w lesie", która idealnie wpasowała się w temat. Oczywiście nie mogłam się oprzeć, musiałam ją mieć :) Zobaczcie co w niej znalazłam :)

rok w lesie
KUP KSIĄŻKĘ



"Rok w lesie" to książka cała kartonowa, o wymiarach 231mm x 310 mm, także jeszcze większa niż książki "Co robią auta" i "Co robią żaby" z serii "Opowiem Ci, mamo", o których pisałam jakiś czas temu. Książka jest tak porządna, że z pewnością przetrwa nie jedno dziecko. W jej wnętrzu znajduje się strona zawierająca, krótki opis zwierząt żyjących w lesie, 12 rozkładówek pokazujących zmieniający się z miesiąca na miesiąc las i jego mieszkańców oraz  labirynt, który na początku oczywiście przykuł największą uwagę mojej córki. 

rok w lesie
rok w lesie

Książka nadaje się zarówno dla maluszków, które będą zachwycone tak dużą ilością barwnych ilustracji jak i dla przedszkolaków, a nawet dla starszych dzieci, w których rozbudzi ona ciekawość świata zwierząt zamieszkujących las. A zwierząt tych w książce jest na prawdę wiele. Wśród bohaterów książki "Rok w lesie" pojawiają się zarówno małe stworzonka jak mszyce, stonogi murowe, mrówki, jak i trochę większe np. borsuki, wilki, bobry, sarny, a także zupełnie duże, a nawet ogromne łosie, żubry, czy też niedźwiedzie.

rok w lesie
rok w lesie

Przeglądając kolejne strony książki, obserwator widzi jak wraz z upływającymi miesiącami zmienia się krajobraz lasu oraz jego mieszkańcy. Każda kolejna storna obfituje w szczegóły i aż się prosi o zabawę "gdzie jest ..." np. do tej pory smacznie śpiący w swej dziupli nietoperz. Dokładnie przyglądając się ilustracjom poznamy nie tylko zwyczaje zwierząt, ale dopatrzymy się nie raz ciut śmiesznych sytuacji (spójrzcie np na łosia przeglądającego się w wodzie jak w lustrze :)  czy też szopa grzebiącego w torbie dziewczynki ) myśli, a nawet emocji bohaterów książki ( złość na "twarzy" dżdżownicy, która na swej drodze spotkała zakopaną puszkę, strach w oczach zajączków na widok rysia).

rok w lesie
rok w lesie

Ilustracje w książce "Rok w lesie" są tak szczegółowe, że nie sposób przy pierwszym oglądaniu zwrócić uwagi na wszytko. Wraz z każdym kolejnym ujęciem książki w dłonie, czytelnik będzie w niej odkrywał coś nowego, coś interesującego. Mogę śmiało powiedzieć, że ta książka zajmie dziecko i rodzica na długo jednocześnie zapewniając dużo świetnej zabawy i przy okazji wiedzy.

rok w lesie
rok w lesie



Rok wydania: 2015
Ilość stron: 28
Kategoria wiekowa: 0+
Link do książki na stronie wydawcy

Za książkę dziękuję



6 komentarzy :

  1. Ilustracje faktycznie nie do pomylenia. Mamy ,,Uśmiech dla żabki", bardzo fajna książeczka z obrazami Emilii Dziubak właśnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękna! Oczywiście będę musiała ją kupić. Tylko nie wiem kto będzie miał większą frajdę z jej oglądania- ja czy córka ;)
    Dużo zdrówka Uleńko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy tylko my nie mamy jeszcze tej ksiazki? :) :D

    OdpowiedzUsuń
  4. ta książka to moje marzenie

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że odwiedziłaś/eś mojego bloga :) jeszcze milej mi będzie jak zostawisz kilka słów komentarza :) Zapraszam do kolejnych odwiedzin :)