świąteczny

Rotator

czwartek, 2 sierpnia 2018

"W zdrowym ciele zdrowy mózg" A. Hansen - Znak

Ostatnio z bieganiem u mnie licho. To czasu brak, to deszcz, to znowu upał. Tymczasem w oko, wpadła mi książka, która do standardowych argumentów przemawiających za bieganiem, dorzuca kolejne, chyba jeszcze ważniejsze. 

książka, w zdrowym ciele zdrowy mózg, recenzja, spis treści,
TU KUPISZ KSIĄŻKĘ


"W zdrowym ciele zdrowy mózg" to książka, która pokazuje jak ważna dla naszego mózgu jest aktywność fizyczna. Regularny trening według autora książki, pozytywnie wpływa na naszą zdolność radzenia sobie ze stresem. Po pierwsze trening uczy organizm, by nie reagował, aż tak silnie na stres. Po drugie dzięki wszelkiej aktywności fizycznej, płat czołowy odpowiedzialny za racjonalne podejście do problemu wywołującego stres, zostaje lepiej dotleniony, a dzięki  temu lepiej działa i w dłuższej perspektywie czasu zwiększa swą objętość. Każda aktywność fizyczna, a szczególnie ta podnosząca tętno, ma również świetny wpływ na koncentrację, poprawę pamięci i kreatywność. Wykazano, że aktywność fizyczna ma pozytywny wpływ na zdolność do uczenia się dzieci oraz na funkcjonowanie osób chorych na ADHD. Nie będę się rozpisywała na ten temat, bo to wszystko, o czym wspomniałam jest dokładnie wyjaśnione w książce. Znajdziecie w niej również wiele ciekawych przykładów z życia znanych, sławnych osób oraz tych, o których bynajmniej ja do tej pory nie słyszałam. Wszystko o czym traktuje ta pozycja zdecydowanie trafia do mnie i tylko potwierdza, że warto biegać, czy też uprawiać inną formę aktywności. Ponadto muszę wspomnieć, że książka "W zdrowym ciele zdrowy mózg" jest wydana w bardzo miłej dla oka formie :) Choć to książka dla dorosłych i do tego na poważny temat, nie brak w niej kolorów, cytatów, wyróżnień, dzięki czemu zdecydowanie przyjemnie się ją czyta. Polecam ją wszystkim. Na prawdę warto zgłębić temat i być świadomym, co tracimy prowadząc "siedzący" tryb życia, a co możemy zyskać znajdując choćby 2 razy w tygodniu po pół godziny na bieganie, czy choćby spacer.

książka, w zdrowym ciele zdrowy mózg, recenzja, spis treści,

książka, w zdrowym ciele zdrowy mózg, recenzja, spis treści,

książka, w zdrowym ciele zdrowy mózg, recenzja, spis treści,


"W zdrowym ciele zdrowy mózg"
Anders Hansen
Wydawnictwo Znak 
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 256








Za egzemplarz książki dziękuję

8 komentarzy :

  1. Może z ciekawości kiedyś się z nią zapoznam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawość to dobry powód :) żeby przeczytać książkę

      Usuń
  2. Ostatnio dość namiętnie czytam książki związane z neuropsychologią i neurologią więc i po tę chętnie sięgnę.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :) Ciekawa jestem Twojego zdania na temat tej książki

      Usuń
  3. To co jemy, ma ogromny wpływ na nasze zdrowie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dieta jest niezwykle ważna jeśli chodzi o nasze ciało i ogólnie zdrowie. Nie bez powodu się mówi że jesteśmy tym co jemy

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że odwiedziłaś/eś mojego bloga :) jeszcze milej mi będzie jak zostawisz kilka słów komentarza :) Zapraszam do kolejnych odwiedzin :)